SEO
SEO
Zoekmachineoptimalisatie
Search Engine Optimization (SEO) betekent zoekmachineoptimalisatie. Als je dit instrument op een efficiënte manier gebruikt, zal jouw website prominenter (lees: hoger) worden weergegeven bij zoekresultaten. Je moet jouw website dus zo aantrekkelijk mogelijk maken voor zoekmachines, waarvan Google de bekendste is.
Pagerank
Google geeft je site een soort van kwaliteitsnummer, genaamd pagerank (pr). Je kan een pr van 0 t/m 10 hebben: 1 is gemakkelijk te halen en 10 extreem moeilijk. Er is maar een handjevol sites in de hele wereld met een pr van 10. Google.com is hier één van.
Uitproberen
Google beoordeelt sites op tal van punten. Op welke punten precies, dat is niet bekend. Feit is dat je je site wel degelijk kunt optimaliseren. Dat is vaak een kwestie van uitproberen. Tik gewoon eens de zoekwoorden in waarop je gevonden wilt worden en bekijk hoe hoog of hoe laag je site daarop scoort. Ben je niet tevreden, pas dan een aantal dingen aan.
Tips
Zorg onder meer voor een duidelijke paginatitel en een heldere beschrijvende linktekst. Verder is het belangrijk om de juiste keywords (steekwoorden) in je site te verwerken. Daarbij moet je er sterk op letten dat de woorden die je gebruikt ook goed bij de content (inhoud) passen. Denk ook goed na op welke woorden je gevonden wilt worden. Werk je bijvoorbeeld als makelaar in boten en jachten in Loosdrecht en omstreken, verwerk deze woorden dan zo vaak mogelijk in je content. Neem ook relevante plaatsnamen mee in je content.
Unique content
Een van de belangrijkste voorwaarden voor een hoge pr is unique content. Dat is inhoud die zich onderscheidt van andere inhoud. Deze is dus niet letterlijk gekopieerd van een andere site. Een tekstschrijver kan je daarbij overigens goed op weg helpen.
Backlinks
Een backlink is een link naar jouw site en kan je pr behoorlijk doen stijgen. Hoe beter jouw website, hoe meer backlinks. Houd natuurlijk wel de kwaliteit van de backlinks in de gaten. Staat de backlink op een pagina met een hoge pr? En wat is de pr van het domein? En tot slot: een verwante site met op zijn homepage een linkje naar jouw site, weegt zwaarder dan een link op een pagina die niets met jouw activiteiten te maken heeft.
Search Engine Optimization (SEO) betekent zoekmachineoptimalisatie. Als je dit instrument op een efficiënte manier gebruikt, zal jouw website prominenter (lees: hoger) worden weergegeven bij zoekresultaten. Je moet jouw website dus zo aantrekkelijk mogelijk maken voor zoekmachines, waarvan Google de bekendste is.
Pagerank
Google geeft je site een soort van kwaliteitsnummer, genaamd pagerank (pr). Je kan een pr van 0 t/m 10 hebben: 1 is gemakkelijk te halen en 10 extreem moeilijk. Er is maar een handjevol sites in de hele wereld met een pr van 10. Google.com is hier één van.
Uitproberen
Google beoordeelt sites op tal van punten. Op welke punten precies, dat is niet bekend. Feit is dat je je site wel degelijk kunt optimaliseren. Dat is vaak een kwestie van uitproberen. Tik gewoon eens de zoekwoorden in waarop je gevonden wilt worden en bekijk hoe hoog of hoe laag je site daarop scoort. Ben je niet tevreden, pas dan een aantal dingen aan.
Tips
Zorg onder meer voor een duidelijke paginatitel en een heldere beschrijvende linktekst. Verder is het belangrijk om de juiste keywords (steekwoorden) in je site te verwerken. Daarbij moet je er sterk op letten dat de woorden die je gebruikt ook goed bij de content (inhoud) passen. Denk ook goed na op welke woorden je gevonden wilt worden. Werk je bijvoorbeeld als makelaar in boten en jachten in Loosdrecht en omstreken, verwerk deze woorden dan zo vaak mogelijk in je content. Neem ook relevante plaatsnamen mee in je content.
Unique content
Een van de belangrijkste voorwaarden voor een hoge pr is unique content. Dat is inhoud die zich onderscheidt van andere inhoud. Deze is dus niet letterlijk gekopieerd van een andere site. Een tekstschrijver kan je daarbij overigens goed op weg helpen.
Backlinks
Een backlink is een link naar jouw site en kan je pr behoorlijk doen stijgen. Hoe beter jouw website, hoe meer backlinks. Houd natuurlijk wel de kwaliteit van de backlinks in de gaten. Staat de backlink op een pagina met een hoge pr? En wat is de pr van het domein? En tot slot: een verwante site met op zijn homepage een linkje naar jouw site, weegt zwaarder dan een link op een pagina die niets met jouw activiteiten te maken heeft.
“Laten we samen voor een prima eindresultaat zorgen”
Seytec Webdevelopment
-
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Wat opdrachtgevers
over mij zeggen
-
Vriendelijk / Sociaal
-
Soepel / Flexibel
-
Betrouwbaar
-
Professioneel / Deskundig
-
Veelzijdig / Ervaren
-
Kostenbewust